20 August 2008

路,是自己走出来的。

人的一生有很多选择。
有时候感到困惑,我就会去四马路观音庙求签。
很可笑吧?
我竟然让一只签来主导自己的未来。
以前拿到'O' 水准的成绩后,我不知道该去初级学院或理工学院。
心灵不定的我就叫POA老师跟我一起去求签。
结果,观音娘娘给我的启示是去报读初级学院。
这一路走来,我遇到了“挫折”和“失败”。
它们都是我的好朋友。
没有它们,我不会变得更勇敢。
“成功”,每个人都想要碰到。
当然,我也很想拥有它。
可是,人会不会遇见它,是强求不来的。
一场比赛,只有一位赢家。
人为什么一定要争夺第一,不要好好享受过程呢?
你有看奥运会吗?
我发现当一个人跑在第一位时,他会一直看是否有人追上他。
不累吗?
为什么他就不能专注地往前冲?
因为他担心被超越。
所以说,高高在上的人一定很累。
我宁愿跑在第二位。
至少我有一个能够超越的对象。
话说回来,如果有一天能跑在第一位。。。
我会尽力地向前跑,不会转头看其他的人。
人,尽力就不会有遗憾了。
兜了一大圈,其实我想说的是。。。
宗教只是一种寄托,路还是要靠自己走出来。
不管你的选择是一、二、三或四,
只要你相信自己、全力以赴,你的努力决不会白费。
大家,加油吧!

9 comments:

Anonymous said...

真是不去上课都不知道自己的字写得有够烂。还敢送人真的是丢脸咧~~~~~~
你可以把那两幅字还给我吗?
不然你就把它们丢进你家的storeroom不要再拿出来okay!哇哈哈哈~~~
最多待我学有所成之后再写一张给你啦~~~大概3、5年后这样啦~~~ Hahahaahaa~~


雅正谦毅

Anonymous said...

Hey girl! Is there any mistake? I can't spot any... Ha! That shows that my chinese ain't that pro either. I only know how to admire your beautiful handwriting... 3-5 years??? my gosh~! I might disappear from this world by then.. :P you really want it back? how to return it to you?

Anonymous said...

No no noooo~~ Don't take it out to look at it anymore!! LoL.
Maybe you can return it to me by FedEx or DHL?? Wahahahaahaa~~~ Okay开玩笑的。

没有错字喇,只是写得太~~~~~难看了。
你可以留着,只要永远不要拿出来让人看就行了!!! Hahahaa!

*就是最近才好好去找老师学书法结果才知道自己连“一”都写不好还写什么“正”。
晕倒。

Anonymous said...

haha! that time when you passed it to me... a few people saw and said NICE~! :) i won't return it to you! Bleah! :p so what are you busy with these few months? i'm not going to see you anymore in MCS? oh btw... I really surprised to see you at sentosa! so so surprise!

Anonymous said...

I IDLED for full 3 months from April-July becos my Mum went USA with my Aunt for that long, nobody nag me to look for job wahahahaa~~
But now im working part-time admin job lah, very sian but must earn some income lor.... :P
Now they got "agency" for you-know-what-position so i no business leh.. no one calls me. LoL. Anyway I'm picky too. So you probably wont see me anytime soon.
Okay lah don't talk so much private stuff in your blog le.
你要加油哦. 用心演好每一場戲.
不是演好每一部戲而已, 是要認真演好每一[場]戲哦. :D

Anonymous said...

WOW~! Go USA for so long... Hmm... Yeah... Too personal already... what's your msn?

Ryan said...
This comment has been removed by the author.
Ryan said...

hey mei mei! u know this entry of urs is inspiring. Last time before exams parents will bring their kids to pray. But i feel it's not very good cos the child will have the mentality that they no longer have to put in hardwork. I never believed in it, cos i believe its our own hardwork and effort that counts.

Anonymous said...

Hey 許雅慧小友, i haven't gave you my msn over here de wor.

Do you know what's my surname?
Okay, it's YUAN.
so my msn is yuanxxxxxx@hotmail.com
(xxxxxx is my name, you know how to spell it. no spacing.)

:)